Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGraf, Edith Aurora; Arieli-Attali, Meirav
TitelDesigning and Developing Assessments of Complex Thinking in Mathematics for the Middle Grades
QuelleIn: Theory Into Practice, 54 (2015) 3, S.195-202 (8 Seiten)Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext Verfügbarkeit 
ZusatzinformationWeitere Informationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0040-5841
DOI10.1080/00405841.2015.1044365
SchlagwörterMiddle School Students; Secondary School Mathematics; Mathematics Education; Thinking Skills; Mathematics Skills; Competence; Learning Processes; Student Evaluation; Formative Evaluation; Task Analysis; Instructional Design; Mathematical Concepts
AbstractDesigning an assessment system for complex thinking in mathematics involves decisions at every stage, from how to represent the target competencies to how to interpret evidence from student performances. Beyond learning to solve particular problems in a particular area, learning mathematics with understanding involves comprehending connections among mathematical ideas and applying them in ways that may not have been taught directly. A challenge in characterizing mathematical competency is to capture not only the variety of skills and concepts, but also their connections. Designing assessments based on learning progressions may be one way to respond to this challenge. We discuss our experience developing a learning progression and an associated task model for mathetical functions. (As Provided).
AnmerkungenRoutledge. Available from: Taylor & Francis, Ltd. 530 Walnut Street Suite 850, Philadelphia, PA 19106. Tel: 800-354-1420; Tel: 215-625-8900; Fax: 215-207-0050; Web site: http://www.tandf.co.uk/journals
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2020/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Theory Into Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: